Kurs pisania powieści dla bystrzaków
- Autorzy:
- Randy Ingermanson, Peter Economy
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Dla bystrzaków
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 352
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Kurs pisania powieści dla bystrzaków
W prostocie tkwi siła
Dowiedz się, jak:- znaleźć swoją grupę docelowych czytelników;
- odkryć własny paradygmat twórczy;
- powoływać do życia wiarygodne postacie literackie;
- konstruować wielowarstwową fabułę.
Pisanie powieści bywa procesem żmudnym, by nie rzec — zniechęcającym. Jest to przedsięwzięcie, które stanie się dla Ciebie próbą, które zmusi Cię do nie lada wysiłku, które Cię odmieni. Bez względu na to, czy brak Ci doświadczenia, czy też pragniesz doskonalić warsztat i poznawać nowe techniki pisarskie, w Kursie pisania dla bystrzaków znajdziesz praktyczne rady, jak zarządzać procesem twórczym oraz jak przekuwać swoje pomysły na solidnie napisane i dobrze sprzedające się książki.
- Stwórz idealne dla siebie miejsce do pisania: dowiedz się, jak zarezerwować dość czasu i zorganizować doskonałe miejsce, które przeznaczysz wyłącznie na działania twórcze.
- Przygotuj się do pisania: określ swoje położenie na drodze do wydania książki oraz sformułuj strategiczne i logistyczne cele, które pomogą Ci opublikować utwór.
- Odkryj zasady rządzące procesem tworzenia znakomitej beletrystyki: zbuduj wiarygodny świat, wyobraź sobie fascynujące i jedyne w swoim rodzaju postacie, umiejętnie ułóż kolejne warstwy fabuły i pozwól naturalnie rozwijać się wybranemu przez siebie tematowi.
- Zredaguj i doszlifuj fabułę i sylwetki bohaterów: załóż na nos okulary redaktora i przeanalizuj swoje postacie, przyjrzyj się szczegółowo strukturze powieści oraz nadaj poszczególnym scenom taki kształt, aby stworzyły idealnie dopracowaną powieść.
- Wydaj swoją powieść: naucz się pisać takie zapytania i oferty, które będą wzbudzać entuzjazm w agentach literackich i redaktorach oraz pomogą Ci sprzedać utwór właściwemu wydawcy.
- na strategicznej mapie wydawniczej odkryj własną drogę do publikacji książki;
- wybierz odpowiedni dla siebie segment beletrystyki;
- posłuchaj podpowiedzi dotyczących konstruowania wiarygodnej fabuły;
- przeczytaj wskazówki, jak tworzyć pełnowymiarowych bohaterów literackich;
- poznaj przykładowe fabuły, które uwypuklają przesłanie powieści;
- przemyśl „za” i „przeciw” różnym ścieżkom wydawniczym;
- przyjmij rady, jak znaleźć właściwego agenta literackiego i odpowiedniego wydawcę.
Randy Ingermanson jest utytułowanym autorem sześciu powieści i wydawcą największego na świecie internetowego magazynu poświęconego pisaniu beletrystyki.
Peter Economy jest szanowanym doradcą w środowiskach wydawców i pisarzy oraz autorem i współautorem ponad 50 książek, w tym bestsellera Writing Children’s Books For Dummies.
Wybrane bestsellery
-
Książka, którą trzymasz w dłoni, nie jest ani trudnym w lekturze podręcznikiem akademickim, ani jedną z tych modnych książek biznesowych, o których głośno przez kilka miesięcy, a potem nikt o nich nie pamięta. Zarządzanie dla bystrzaków jest świetnie napisanym kompendium , które przyda się każdem...(31.92 zł najniższa cena z 30 dni)
31.92 zł
39.90 zł(-20%) -
Zarządzanie dla bystrzaków zostało napisane dla menedżerów wszystkich szczebli. Przyda się zarówno osobom z dużym doświadczeniem, szukającym świeżych rozwiązań, jak i zupełnym żółtodziobom, potrzebującym wsparcia w codziennej rzeczywistości biznesowej oraz sytuacjach p...(27.92 zł najniższa cena z 30 dni)
27.92 zł
34.90 zł(-20%) -
Niezależnie od tego, czy wolisz łagodne dźwięki „akustyka”, czy ostrzejsze brzmienie „elektryka”, Twoja gitara nie zazna już spokoju, gdy sięgniesz po to wydanie Gitary dla bystrzaków. Co więcej, Twoja przygoda nie skończy się na ostatniej stronie — wraz z książką uz...
-
Gra na gitarze ma wiele fantastycznych zalet. Pobudza kreatywność, jest ekspresyjna, inspirująca, a nawet terapeutyczna. Nie ma lepszego leku na smutek, niż pograć bluesa. Zastosowanie ma tu jednak ta sama reguła, która obowiązuje w przypadku wszystkich aktywności fizycznych, wymagających siły, s...(27.92 zł najniższa cena z 30 dni)
27.92 zł
34.90 zł(-20%) -
Ta książka pokaże Ci, jak wybrać odpowiednią metodę szkoleniową dla szczenięcia lub dorosłego, a nawet starego psa i jak zbudować opartą na wzajemnym szacunku relację z czworonożnym członkiem rodziny. Nauczysz psa komend, wyeliminujesz niepożądane zachowania i sprawisz, że szkolenie będzie mu prz...
-
Chcesz poznać akordy durowe i molowe, współbrzmienia określane mianem power chords, a także akordy zmniejszone? Nieskomplikowane opisy i czytelne fotografie towarzyszące każdemu akordowi oraz różne warianty akordów pasujące do rozmaitych zastosowań i stylów sprawią, że już wkrótce zyskasz wiedzę ...(31.20 zł najniższa cena z 30 dni)
31.20 zł
39.00 zł(-20%) -
Gitara jest obecnie najpopularniejszym i najbardziej czadowym instrumentem na świecie. Zwana "drewnianym magnesem na kobiety", urzeka swym brzmieniem także panów. Z klasycznej gitary możesz wydobyć zarówno chwytliwe melodie i złożone akordy, jak i płynne arpeggia czy liryczne utwory — i to ...
-
Nie na darmo Stare Dobre Małżeństwo śpiewało Woli gitarę mieć za żonę, z gitarą bierze ślub. Gitara gra tak głośno, jak chcesz, możesz pożyczyć ją przyjacielowi i nie wychodzi z innymi gitarami na kręgle. Nie musisz mieć makijażu, by czule się do niej tulić, nigdy też nie boli jej wzmacniacz. Pon...(27.92 zł najniższa cena z 30 dni)
27.92 zł
34.90 zł(-20%) -
Ta książka to świetna lektura. Wciągająca, zabawna i bardzo pomocna. Poświęć jej kilka godzin, a zaczniesz rywalizować z wytrawnymi graczami. Bez względu na to, czy zamierzasz wygrywać w domowych partyjkach, chcesz się zmierzyć z przeciwnikami w sieci, czy zakosztować prawdziwego hazardu, znajdzi...(31.20 zł najniższa cena z 30 dni)
31.20 zł
39.00 zł(-20%) -
Zastanawiasz się, jak wygląda świat widziany oczami Twojego psa? Chcesz wiedzieć, co sprawia, że czasami jest przygnębiony, a innym razem bez wyraźnej przyczyny zaczyna szaleć jak pijany zając? Masz ochotę poznać osobowość swojego psa i nauczyć się porozumiewać z nim w jego języku? Zapraszamy Cię...
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Kurs pisania powieści dla bystrzaków (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Sztukater.pl HIRIL
Tak, piszę czasem do szuflady. Tak, wydaje mi się, że umiem pisać. Tak, chciałabym napisać powieść. Tak, brakuje mi czasu na pisanie. Tak, wychodzi mi kilka stron, ale do powieści brakuje jeszcze jakiś.. hmm.. 100 pozostałych. Nie wiem jaka miałaby to być powieść. Nie wiem jak zbudować akcję. Nie wiem jak się zabrać za jej napisanie. Jeśli którekolwiek z tych zdań brzmi dla Ciebie znajomo, to zdecydowanie polecam Ci sięgnięcie po tę książkę. „Kurs pisania powieści dla bystrzaków" to uporządkowane wskazówki i instrukcje techniczne pisania, które naprawdę mogą poprawić nie tylko jakość tego co piszesz, ale także szybkość tworzenia. Większość z zainteresowanych pisaniem może mieć ogólny pomysł, pogląd na to co chce napisać, ale brakuje im umiejętności pisania ciekawych dialogów, nie potrafią skonstruować akcji tak aby wciągała, bohaterowie są zbyt dokładnie opisani albo niepełni, a autor(ka) nie ma pomysłu jak temu zaradzić itp. Dlatego dobrze jest mieć pod ręką pomoc, taką której możemy „zadać” pytanie i rozwiązać nurtujący nas problem. Co jest jednak ważne? Ważna jest cena takiej pomocy – dla większości z nas pisanie to pasja, ale mało kto może i chce wydać na takie wsparcie zbyt dużo pieniędzy. Ważna jest ilość czasu, którą musimy poświęcić na jej zgłębienie – myślę, że mało kto ma czas i chęć zapoznawać się z czymś grubości słownika lub uczęszczać na drogie i długie warsztaty. Najważniejsza jest jednak przystępność i zrozumiałość takiego materiału oraz łatwość w powrocie do interesującego nas tematu. Z powyższych powodów „Kurs pisania powieści dla bystrzaków” jest dobrą inwestycją. Nie kosztuje dużo, siadamy do książki kiedy chcemy, ma 347 stron, czytamy do końca któregoś z krótkich podrozdziałów i możemy przerwać nie tracąc na jakości przyswojonego materiału. Książka jest czytelnie i logicznie podzielona i oznaczona. W „Kursie pisania powieści dla bystrzaków” jest wszystko od wyboru właściwego gatunku dla siebie, docelowego czytelnika, po zarządzanie czasem, właściwe planowanie akcji, budowanie akcji czy dialogów, tworzenie postaci, ale co najciekawsze instrukcje jak pisać streszczenia swoich powieści i jak przekazywać je do publikacji. Nie trzeba czytać całości, można spokojnie czytać wybrane rozdziały czy też interesujące nas fragmenty. „Twoja historia zaczyna się wtedy gdy następuje przemiana. Wtedy też rodzi się pytanie: co dokładnie się zmienia.? Odpowiedź brzmi: zmienia się status quo. Musisz zatem wiedzieć, czym jest owo status quo, i umieć to precyzyjnie przekazać czytelnikowi wraz z uzasadnieniem, dlaczego zmiana zachodzi właśnie w tym momencie. Kluczowe zapytanie brzmi: jaki słaby punkt w danym systemie sprawia, że z miana zachodzi właśnie teraz, a nie dokonała się w zeszłym miesiącu czy w minionym roku?” Oznaczenia są także graficzne, dzięki czemu możemy znaleźć w tekście najważniejsze części takie jak wskazówki, rzeczy szczególnie ważne do zapamiętania, ćwiczenia, ostrzeżenie przed typowymi błędami oraz „z życia wzięte” czyli nic innego jak prawdziwe historie które pomogą zrozumieć opisywane zagadnienie. Warto wykonać ćwiczenia, w końcu nie robimy tego dla nikogo prócz siebie. Prawdę mówiąc czytając niektóre myślałam sobie „proste!”, a gdy siadałam przy kartce.. Nagle rzeczy przestawały być takie proste, pióro pozostawało w górze, a na kartce ani jednego słowa. Cenna lekcja tym bardziej, że nie od dzisiaj wiemy, że najprostsze rzeczy bywają tymi najtrudniejszymi. ;) Podsumowując, prostota działa na korzyść – w pełni zrozumiałe wskazówki taktyczne dla powieściopisarzy, tych już piszących i tych którzy do pisania się zabierają. Krótko, zwięźle i na temat, z przykładami, w przystępnej formie, czyli wszystko czego od poradnika można chcieć. Teraz nic więcej tylko wcielić wskazówki w życie! :)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Writing Fiction For Dummies
- Tłumaczenie:
- Katarzyna Rojek
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-2291-2, 9788328322912
- Data wydania książki drukowanej:
- 2016-09-19
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-2292-9, 9788328322929
- Data wydania ebooka:
-
2016-09-18
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@dlabystrzakow.pl.
- Format:
- 170x230
- Numer z katalogu:
- 48031
- Rozmiar pliku Pdf:
- 4.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.5MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 8.1MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Życie » Hobby, pasje, zwierzęta
Spis treści książki
- O książce (19)
- Konwencje zastosowane w książce (20)
- Czego nie musisz czytać (20)
- Naiwne założenia (20)
- Jak podzielona jest książka (21)
- Część I. Wielkie przygotowania do pisania powieści (21)
- Część II. Proces tworzenia ekscytującej powieści (21)
- Część III. Redakcja tekstu, polerowanie fabuły, szlifowanie postaci (22)
- Część IV. Droga do publikacji (22)
- Część V. Dekalogi (22)
- Ikony użyte w książce (22)
- Co dalej (23)
- Wyznaczenie najważniejszego celu pisarskiego (29)
- Określenie własnego położenia jako pisarza (29)
- Etap I: warsztat pisarski przede wszystkim (31)
- Etap II: czas na zapytania i propozycje wydawnicze (31)
- Etap III: doskonalenie pisarskiej dykcji (33)
- Etap IV: o krok od wydania powieści (33)
- Potęga doskonałej samoorganizacji (34)
- Doskonalenie warsztatu: tworzenie postaci, układanie fabuły i inne umiejętności (35)
- Redakcja własnego tekstu (36)
- Co chcesz dać czytelnikowi (37)
- Silne przeżycia emocjonalne, czyli jak zapewnić czytelnikowi to, czego pragnie najmocniej (38)
- Edukowanie czytelnika (39)
- Sztuka łagodnej perswazji (40)
- Życie postaci nie może być łatwe: konflikt plus zmiana równa się historia (41)
- Pięć filarów powieści (42)
- Miejsce zdarzeń, czyli świat przedstawiony (42)
- Tworzenie postaci (43)
- Konstruowanie fabuły (44)
- Formułowanie tematu (45)
- Własny styl (45)
- Siedem sposobów na osiągnięcie celu (46)
- Tu i teraz: akcja (47)
- Postacie mają głos: dialog (47)
- Współodczuwanie z postacią: przeżycia wewnętrzne (48)
- Ujawnianie myśli: monolog wewnętrzny (48)
- Zobaczyć to, co widzi postać: opis (49)
- Powrót do przeszłości: retrospekcja (49)
- Tworzenie skrótu narracyjnego (49)
- Powieść idealna (52)
- Twoje ulubione lektury (52)
- Twoja wymarzona powieść (53)
- Modelowy czytelnik Twojej powieści (54)
- Światopogląd i zainteresowania czytelnika modelowego (55)
- Znaczenie płci (56)
- Czytelnik modelowy w określonym wieku (56)
- Nisza dla siebie (57)
- Rozumować gatunkami i kategoriami (57)
- Gatunek literacki: podział oparty na właściwościach literackich (58)
- Gatunki i kategorie bazujące na profilu grup odbiorców docelowych (63)
- Wybór gatunku, kategorii i podkategorii (64)
- Wymogi obowiązujące w gatunku bądź kategorii (65)
- Szacowanie objętości w liczbie słów (66)
- Sylwetki głównych bohaterów (66)
- Natężenie akcji, poziom romantyzmu i tym podobne (67)
- Emocjonalna dźwignia Twojej powieści (69)
- Pozwolić sobie na fatalny tekst (71)
- Paradygmaty twórcze: przegląd strategii pisania powieści (73)
- Bez początkowego planu i stopniowej redakcji (73)
- Systematyczna redakcja (74)
- Trochę poplanować, trochę popisać (75)
- Najpierw staranny plan (76)
- Paradygmat twórczy na Twoje potrzeby (77)
- Znaczenie metody pracy (78)
- Rozwijanie własnego paradygmatu twórczego (79)
- Jak wykorzystać paradygmat twórczy, aby odnaleźć strukturę własnej historii (81)
- Jak wygospodarować czas na pisanie (83)
- Konsekwentne dążenie do zamierzonego celu pisarskiego w skali tygodnia i w skali roku (84)
- Zarządzanie czasem (86)
- Jak urządzić idealne miejsce do pisania (87)
- Najlepsza powierzchnia do pisania (87)
- Wybór odpowiedniego krzesła (88)
- Komputer (o ile chcesz go używać) (88)
- Wszystko na swoim miejscu (90)
- Jak sobie radzić z rozproszeniem (91)
- Ważne kwestie finansowe (92)
- Środki na pisanie (92)
- Życie z pisania: to się da zrobić (ale nie od razu) (93)
- Części składowe świata przedstawionego (98)
- Wyobrażenie pewnego otoczenia fizycznego (99)
- Podwójna funkcja opisu (99)
- Odpowiednie miejsce dla opisu w historii (100)
- Emocjonalna siła opisu (101)
- Zmienne powodujące grupami kulturowymi (102)
- Wyjaśnianie zmiennych kulturowych przy użyciu sceny dynamicznej (102)
- Ekspozycja: wyjaśnianie zmiennych kulturowych przy użyciu skrótu narracyjnego (103)
- Połączenie różnych elementów w celu ukazania zmiennych kulturowych (104)
- Wybór tła konfliktu (104)
- Szkicowanie tła (104)
- Pytanie zasadnicze powieści (106)
- Przykładowe światy przedstawione czterech popularnych powieści (107)
- Duma i uprzedzenie (107)
- Filary Ziemi (108)
- Czas patriotów (108)
- Gra Endera (109)
- Merytoryczne podwaliny świata przedstawionego (110)
- Co trzeba wiedzieć o budowanym przez siebie świecie przedstawionym (111)
- Zakres przygotowania merytorycznego (112)
- Jak przedstawić świat swojej powieści, aby ją sprzedać (114)
- Rozpisywanie ról, czyli kto ma wystąpić w powieści (115)
- Historia życia postaci (117)
- Znaczenie historii życia postaci (117)
- Jak stworzyć historię życia postaci (118)
- Jak unikać stereotypów (119)
- Motywacja i jej wpływ na przyszłość postaci (120)
- Wartości: prawdy fundamentalne dla postaci (121)
- Ambicja: aspiracje abstrakcyjne albo dlaczego Miss Stanów Zjednoczonych pragnie "pokoju na świecie" (122)
- Cel zasadniczy powieści: siła napędowa fabuły (123)
- Motywacja psychologiczna postaci (124)
- Rzut oka na możliwe perspektywy narracyjne (128)
- Narracja w pierwszej osobie (129)
- Narracja w trzeciej osobie (131)
- Obiektywna narracja w trzeciej osobie (132)
- Narracja wieloosobowa (133)
- Narracja wszechwiedząca (134)
- Narracja w drugiej osobie (135)
- Wybór między narracją w czasie przeszłym i w czasie teraźniejszym (136)
- Zapoznanie czytelnika z postaciami (137)
- Rzut oka na całość: zarys historii (141)
- Wartość zarysu historii (142)
- Jak napisać efektowny zarys historii (143)
- Przykładowe zarysy historii 20 bestsellerów (146)
- Struktura trzech aktów: wskazanie trzech katastrof (150)
- Wartość struktury trzech aktów (151)
- Rozplanowanie aktów i katastrof (153)
- Mocny początek (153)
- Koniec początku: pierwsza katastrofa i zaangażowanie bohatera (154)
- Druga katastrofa jako filar środkowej części historii (155)
- W stronę końca historii: trzecia katastrofa (156)
- Podsumowanie: dlaczego zakończenie jest udane - albo nie (156)
- Podsumowanie trzech aktów wpisanych w fabułę dla zainteresowanych stron (158)
- Przykłady: streszczenia struktury trzech aktów Testamentu Matarese'a oraz Dumy i uprzedzenia (159)
- Opis struktury trzech aktów własnej powieści (160)
- Porządek pracy (163)
- Jak napisać streszczenie (164)
- Od góry do dołu: rozbudowanie struktury trzech aktów (165)
- Od dołu do góry: odchudzenie listy scen (166)
- Kwestia poziomu szczegółowości (167)
- Przykład: streszczenie powieści Gra Endera (167)
- Opracowanie listy scen (168)
- Z góry do dołu: rozbudowanie streszczenia (169)
- Z dołu do góry: streszczenie rękopisu (169)
- Przykład: lista scen z powieści Gra Endera (170)
- Poszerzanie listy scen (172)
- Budowanie struktury poszczególnych scen (172)
- Scena proaktywna (173)
- Scena reaktywna (175)
- Strategia rozmieszczania scen proaktywnych i reaktywnych (177)
- Struktura sceny w Przeminęło z wiatrem (178)
- Struktura sceny w Czasie patriotów (179)
- Siedem narzędzi, które służą do "pokazywania" i "opowiadania" (182)
- Akcja (183)
- Dialog (184)
- Przeżycia wewnętrzne (187)
- Monolog wewnętrzny (188)
- Opis (189)
- Retrospekcja (192)
- Skrót narracyjny i inne narzędzia do opowiadania treści (195)
- Tajniki sztuki pokazywania treści (197)
- Czas na porządki (197)
- Dwa rodzaje urywków (199)
- Pisanie publicznych urywków (200)
- Pisanie prywatnych urywków (200)
- Najpierw przyczyna, potem skutek (202)
- Dlaczego temat powieści jest ważny (205)
- Dlaczego pisarze wskazują temat swoich powieści (206)
- Cechy charakterystyczne tematu powieści (207)
- Przykłady tematów 20 powieści (207)
- Kiedy wskazać temat swojej powieści (210)
- Jak wskazać temat własnej powieści (212)
- Ściemniać do skutku (212)
- Pierwsza lektura własnej powieści (213)
- Wsłuchiwanie się w postacie (213)
- Czytelnicy próbni (214)
- Czy powieść musi mieć temat (214)
- Doskonalenie tematu powieści (214)
- Lektura powieści przez pryzmat jej ogólnej struktury, czyli jak przygotować się do redakcji tekstu (220)
- Dossier dla każdej postaci (221)
- Cechy fizyczne (223)
- Życie emocjonalne i rodzinne (223)
- Życie intelektualne i praca (224)
- Historia życia postaci i jej motywacja (224)
- Analiza psychologiczna postaci (224)
- Czy pojawia się konflikt wartości (225)
- Konflikt wartości a historia życia postaci (225)
- Czy ambicja wyrasta z wyznawanych wartości (227)
- Czy osiągnięcie celu zasadniczego powieści oznacza zaspokojenie ambicji głównego bohatera (228)
- Narrator: dopracowanie perspektywy i głosu (229)
- Weryfikacja wyboru modelu narracji (230)
- Czy nośnikiem perspektywy narracyjnej jest właściwa postać (233)
- Czy narracja jest konsekwentna (234)
- Czy postać ma niepowtarzalny głos (234)
- Przebudowa wadliwych postaci (235)
- Nieciekawe postacie (235)
- Płytkie postacie (236)
- Niewiarygodne postacie (236)
- Niesympatyczne postacie (237)
- Redakcja zarysu historii (240)
- Pozbywanie się zbędnych kilogramów (240)
- Korzystna anonimowość postaci (241)
- Pełna koncentracja (241)
- Odchudzanie przykładowych zarysów powieści (241)
- Weryfikacja struktury trzech aktów (244)
- Na czym polegają trzy katastrofy w Twojej powieści (246)
- Właściwe proporcje długości aktów (246)
- Początek: czy historia nabiera tempa (247)
- Pierwsza katastrofa: czy wezwanie do działania jest wyraźne (248)
- Druga katastrofa: czy stanowi podporę długiego rozwinięcia (249)
- Trzecia katastrofa: czy wymusza zakończenie (250)
- Ocena trzeciej katastrofy we własnej powieści (251)
- Zakończenie: czy odbiorca powieści chce opowiadać o niej innym (252)
- Lista scen: analiza przepływu scen (253)
- Zmiana kolejności scen (254)
- Zwiastuny katastrofy (255)
- Czas na drugi szkic powieści (255)
- Selekcja: kiedy scenę poprawić, uśmiercić albo zostawić w spokoju (258)
- Ocena możliwości poprawienia sceny (259)
- Reperowanie scen proaktywnych (259)
- Zmyślona scena proaktywna: Dzień Szakala (260)
- Sprawdzenie sceny pod kątem zmiany (260)
- Wybór wyrazistego celu (261)
- Zwiększenie natężenia konfliktu (262)
- Komplikacje pilnie poszukiwane (262)
- Ocena ostatecznego efektu (263)
- Reperowanie scen reaktywnych (264)
- Zmyślona scena reaktywna: Obca (264)
- Sprawdzenie sceny pod kątem zmiany (jeszcze raz) (265)
- Reakcja dostosowana do komplikacji (265)
- Praca nad rozterkami (266)
- Czas na decyzję (267)
- Ostateczny rezultat (267)
- Uśmiercenie nieuleczalnej sceny (268)
- Pokazywać treści czy je opowiadać (272)
- Kiedy sięgnąć po urywek, retrospekcję albo techniki opowiadania treści (272)
- Przykładowy proces decyzyjny (273)
- Dobre przedstawienie: redakcja urywków (276)
- Wskazówki do redakcji urywków (276)
- Porządkowanie splątanych urywków (277)
- Reperowanie przypadkowych zmian perspektywy narracyjnej (278)
- Reperowanie usterek związanych z umiejscowieniem punktu widzenia (280)
- Reperowanie usterek z zależnością przyczynowo-skutkową (281)
- Reperowanie poplątanych skal czasowych (281)
- Rozpoczynanie i kończenie retrospekcji (284)
- Redakcja fragmentów opowiadających treści (285)
- Skracanie tekstu i dodawanie kolorów (285)
- Kiedy uśmiercić fragment opowiadający treści (287)
- Polerowanie rękopisu (292)
- Indywidualna krytyka koleżeńska (292)
- Grupowa krytyka koleżeńska (293)
- Współpraca z niezależnymi redaktorami (294)
- Współpraca z niezależnymi korektorami (295)
- Trzy częste zagwozdki prawne (295)
- Publikacja powieści: z wydawnictwem czy samodzielnie (297)
- Z wydawnictwem (297)
- Samodzielnie (298)
- Uwaga na vanity publishing! (299)
- Naszym zdaniem (300)
- Pierwszy kontakt: zapytanie (301)
- Kompletowanie propozycji wydawniczej (303)
- Co zawrzeć w propozycji wydawniczej (304)
- List przewodni, czyli kim jesteś (304)
- Strona tytułowa (305)
- "Powieść w punktach" (305)
- Analiza rynku, analiza konkurencji (306)
- Biogram autora (306)
- Szkice postaci (307)
- Znienawidzone streszczenie (308)
- Plan marketingowy (308)
- Próbka tekstu, w tym przykładowe rozdziały (albo cały rękopis!) (309)
- Na czym polegają role agentów literackich i redaktorów inicjujących (311)
- Najlepszy agent literacki dla Ciebie (312)
- Współpraca z agentem literackim: za i przeciw (312)
- Gruntowne przygotowanie (313)
- Bezpośredni kontakt z agentem literackim (315)
- Redaktorzy, czyli centrum Twojego pisarskiego wszechświata (317)
- Namierzenie odpowiedniego wydawnictwa (319)
- Wybór redaktora (319)
- Bezpośredni kontakt z redaktorem (320)
- Krok 1.: napisz zarys historii (326)
- Krok 2.: napisz strukturę trzech aktów (326)
- Krok 3.: wskaż postacie (327)
- Krok 4.: napisz krótkie streszczenie (328)
- Krok 5.: napisz szkice o każdej ważnej postaci (328)
- Krok 6.: napisz długie streszczenie (328)
- Krok 7.: stwórz dossier co ważniejszym postaciom (329)
- Krok 8.: sporządź listę scen (329)
- Krok 9.: dokonaj analizy scen (330)
- Krok 10.: napisz i zredaguj powieść (331)
- Wskazana kategoria jest nieodpowiednia (334)
- Usterki techniczne i bezbarwny styl (335)
- Nie został wskazany odbiorca docelowy (335)
- Świat przedstawiony jest nudny (336)
- Zarys historii jest mało efektowny (336)
- Postacie nie są oryginalne ani ciekawe (337)
- Autor nie ma dość wyrazistego głosu (337)
- Fabuła jest przewidywalna (338)
- Temat jest za ciężki (338)
- Książka nie zapewnia silnych przeżyć emocjonalnych (339)
O autorach (15)
Podziękowania (17)
Wstęp (19)
CZĘŚĆ I: WIELKIE PRZYGOTOWANIA DO PISANIA POWIEŚCI (25)
Rozdział 1: Podstawy pisania powieści (27)
Rozdział 2: Z czego składa się ekscytująca historia? (37)
Rozdział 3: Jak znaleźć odbiorcę docelowego i wybrać właściwy gatunek (51)
Rozdział 4: Cztery sposoby na znakomitą powieść (71)
Rozdział 5: Zarządzanie własnym czasem... i sobą (83)
CZĘŚĆ II: PROCES TWORZENIA EKSCYTUJĄCEJ POWIEŚCI (95)
Rozdział 6: Świat przedstawiony, czyli sceneria Twojej historii (97)
Rozdział 7: Wiarygodne postacie (115)
Rozdział 8: Zarys historii i struktura trzech aktów: najwyższe warstwy fabuły (141)
Rozdział 9: Środkowe warstwy fabuły: streszczenie, lista scen i scena (163)
Rozdział 10: Akcja, dialog i tak dalej, czyli najniższe warstwy fabuły (181)
Rozdział 11: Refleksja nad tematem powieści (205)
CZĘŚĆ III: REDAKCJA TEKSTU, POLEROWANIE FABUŁY, SZLIFOWANIE POSTACI (217)
Rozdział 12: Analiza sylwetek postaci (219)
Rozdział 13: Weryfikacja struktury historii (239)
Rozdział 14: Redakcja scen pod kątem formy (257)
Rozdział 15: Redakcja scen pod kątem treści (271)
CZĘŚĆ IV: DROGA DO PUBLIKACJI (289)
Rozdział 16: Przygotowania do sprzedaży: oszlifowanie rękopisu i złożenie w wydawnictwie (291)
Rozdział 17: Kontakty z agentami literackimi, redaktorami i wydawnictwami (311)
CZĘŚĆ V: DEKALOGI (323)
Rozdział 18: Analiza własnej powieści w dziesięciu krokach (325)
Rozdział 19: Dziesięć powodów, dla których powieści są odrzucane (333)
Skorowidz (341)
Dla bystrzaków - inne książki
-
Czy masz wrażenie, że wciąż brakuje Ci czasu i nie możesz z niczym zdążyć? Ten prosty i zrozumiały poradnik pomoże Ci zmienić Twój dzień w pracy — a także całe Twoje życie. Jest pełen praktycznych wskazówek na temat radzenia sobie z tym, co rozprasza naszą uwagę, walczenia ze skłonnością do...
Efektywne zarządzanie czasem dla bystrzaków. Wydanie II Efektywne zarządzanie czasem dla bystrzaków. Wydanie II
-
W tym pouczającym, zwięzłym przewodniku znajdziesz opis zasad analizy fundamentalnej oraz informacje na temat tego, jak korzystać narzędzi, którymi posługują się odnoszący sukcesy inwestorzy. Nauczysz się z niego także oceniać stabilność finansową firm, chronić swoje inwestycje w okresach spowoln...
Analiza fundamentalna dla bystrzaków. Jak minimalizować ryzyko i chronić swoje inwestycje. Wydanie II Analiza fundamentalna dla bystrzaków. Jak minimalizować ryzyko i chronić swoje inwestycje. Wydanie II
-
Książka - oparta na prostej filozofii, zgodnie z którą tylko Ty sam możesz nauczyć siebie rysowania - daje Ci narzędzia potrzebne do tego, by poznać podstawy rysunku, a potem rozwinąć się w ramach bardziej zaawansowanych technik. Nigdy nie jest za późno na odkrycie wewnętrznego artysty. A zatem p...
-
Szukasz pracy w ekscytującej i dynamicznej branży projektowania i instalowania systemów fotowoltaicznych? Oto książka, która pomoże Ci zrozumieć działanie komponentów stosowanych we wszystkich rodzajach systemów PV, od modułów i akumulatorów po regulatory ładowania i inwertery. Ten podręczny i pr...
Fotowoltaika. Projektowanie i instalacja dla bystrzaków Fotowoltaika. Projektowanie i instalacja dla bystrzaków
(62.30 zł najniższa cena z 30 dni)62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
Dieta ketogeniczna to najpopularniejsza dieta na świecie. Udowodniono, że wspiera spalanie tłuszczu, redukuje stany zapalne, pomaga w walce z rakiem, obniża ryzyko zachorowania na cukrzycę, przywraca równowagę hormonalną, a nawet wydłuża życie. Książka, którą trzymasz w rękach, pełna jest pysznyc...
-
Czy jesteś uczniem, wykonawcą, czy fanem, dzięki tej książce bez trudu pojmiesz teorię muzyki. To przejrzyste wprowadzenie w jej koncepcje oraz w zagadnienia artyzmu i biegłości technicznej — kwestie stanowiące podstawę do tworzenia wspaniałych dźwięków. Szybko staniesz się specjalistą od w...
-
Sztuczna inteligencja — ekscytuje i przeraża. W dodatku jest wszędzie. Chroni przed oszustwami bankowymi, pomaga w leczeniu, obsłudze klientów, a nawet wyborze programów telewizyjnych i sprzątaniu domu. Ta książka wyjaśnia, czym sztuczna inteligencja jest, a czym nie. Zwraca też uwagę na kw...
-
Podstawowe reguły analizy technicznej umożliwiają mądrym traderom interpretowanie informacji z rynku w celu maksymalizowania zwrotów z inwestycji. W czwartym wydaniu tej książki zawodowa analityczka i prognostyczka rynku wyjaśni Ci, jak samodzielnie stosować te reguły, bez potrzeby polegania na e...
-
Ta książka umożliwi Ci bezpieczny start w świecie foreksa. Została napisana w przystępny sposób, a materiał podzielono na niewielkie rozdziały, co ułatwia odnalezienie potrzebnych informacji. Krok po kroku wyjaśniono tu mechanizmy działania rynku walutowego i czynniki, które wprawiają go w ruch. ...(47.20 zł najniższa cena z 30 dni)
47.20 zł
59.00 zł(-20%) -
Analiza statystyczna w Excelu jest niezwykle przydatna, a dzięki tej książce przekonasz się, że może też być łatwa! Odkryjesz, jak używać perfekcyjnie zaprojektowanych narzędzi Excela do analizowania i interpretowania danych, przewidywania trendów, podejmowania decyzji oraz wykonywania wielu inny...
Analiza statystyczna w Excelu dla bystrzaków. Wydanie IV Analiza statystyczna w Excelu dla bystrzaków. Wydanie IV
(47.20 zł najniższa cena z 30 dni)47.20 zł
59.00 zł(-20%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Kurs pisania powieści dla bystrzaków Randy Ingermanson, Peter Economy (1)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Data dodania: 2018-04-11 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem