Szefie, angażuj zespół. Jak motywować grupę metodą Decision Making for Leaders

Autor: 

Ocena:
   6.0/6  Opinie  (10)
Stron: 296
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
59,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 11,80 zł
47,20 zł 59,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
59,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
47,20 zł
59,00 zł

Dyrektywny czy partycypacyjny?

Jaki styl zarządzania wybrałby współczesny lider? Odpowiedź brzmi: to zależy od sytuacji. Są bowiem takie przypadki, w których więcej korzyści przyniesie wskazanie ludziom gotowych rozwiązań, wytyczenie ścieżek, jakimi podwładni powinni się poruszać. Są też inne sytuacje, w których lepiej się sprawdzi oddanie władzy, ponieważ cel osiągnąć można jedynie poprzez wzbudzenie maksymalnego poczucia odpowiedzialności i zaangażowania u każdego z członków zespołu. Współczesny lider powinien świadomie i elastycznie dostosowywać swój styl zarządzania do wymogów chwili, sytuacji rynkowej, oczekiwań środowiska, w jakim firma działa. Tylko skąd wiadomo, który styl w konkretnym momencie zastosować?

W 1973 roku ukazała się praca pt. Przywództwo i podejmowanie decyzji. Jej współautorem był profesor Victor H. Vroom. W publikacji tej zademonstrowano matematycznie umocowany model przywództwa odnoszący się do kwestii stopnia partycypacji podwładnych w procesie rozwiązywania problemów. Na tej podstawie Vroom wraz ze swoim zespołem z Uniwersytetu Yale opracował i przedstawił model przywództwa powszechnie dziś określany jako Decision Making for Leaders. Wprowadza on pięć różnych wzorców angażowania zespołów i podpowiada, który z nich będzie najskuteczniejszy w danej sytuacji. Ta książka, napisana na podstawie wieloletnich doświadczeń w prowadzeniu szkoleń menedżerskich czerpiących z modelu profesora Vrooma, stanowi gotowy podręcznik ćwiczeniowy dla każdego świadomego lidera.


Robert Zych — absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Zasad sprzedaży uczył się w firmie Warszawa Coca-Cola Bottlers Ltd. Od 1997 roku prowadzi firmę szkoleniową Kontrakt OSH razem ze swoimi mentorami i nauczycielami: Jerzym Gutem i Wojciechem Hamanem. Jest autorem książek Gen sprzedawcy, Lider sprzedaży i Szef w roli coacha. Od ponad 20 lat pracuje jako trener sprzedaży. Szkolił w Polsce firmy z listy 100 największych. Specjalizuje się w szkoleniach sprzedażowych dla handlowców i szefów zespołów, pomaga sprzedawcom w aktywnym pozyskiwaniu klientów poprzez coaching i naukę w miejscu pracy. Odpowiada także za sprzedaż w swojej firmie szkoleniowej i codziennie zdobywa nowe, praktyczne doświadczenia. Więcej o autorze na www.kontraktosh.pl.

Prolog. Sukces? (9)

Przedmowa. O angażowaniu w Polsce - wywiad (15)

Rozdział 1. Dlaczego warto zainteresować się modelem Decision Making for Leaders? (23)

  • Czego unikać w stosowaniu metody Decision Making for Leaders? (29)
  • Metoda Decision Making for Leaders - jak to się zaczęło (31)

Rozdział 2. Kontinuum partycypacyjne (41)

  • Charakterystyka zagadnienia. Czym jest kontinuum partycypacyjne? (42)
    • Pułapki w stosowaniu kontinuum partycypacyjnego (43)
  • Rekomendacje - jak używać modelu kontinuum partycypacyjnego (45)
    • Decyzja dyrektywna (51)
    • Konsultacja indywidualna (59)
    • Konsultacja grupowa (podział planów sprzedaży) (70)
    • Moderowanie (78)
    • Delegowanie (88)
  • Podsumowanie (96)

Rozdział 3. W jakim stopniu zaangażować zespół silnych osobowości? (101)

  • Dylemat decyzyjny Arlene Blum. Wprowadzenie (102)
    • Decyzja Arlene (105)
    • Przywództwo Arlene Blum (108)
  • Przywództwo oparte na marzeniach i pasji do ich realizowania (110)
  • Dyrektywna decyzja a zespół. Wnioski (112)
    • Kiedy jesteś szefem, czasem to jedynie Ty możesz podjąć ważną, trudną decyzję (112)
    • Twoja rola jako szefa (113)
    • Pułapki przy komunikowaniu dyrektywnej decyzji (113)
    • Szef to czasem samotny zawód (114)
    • Model przekazywania trudnych decyzji szefowskich (115)

Rozdział 4. Jak formułować problem decyzyjny (123)

  • Jak skutecznie formułować problem (124)
  • Skuteczne angażowanie zespołu (131)
  • Wskazówki dla szefów, jak angażować zespół ekspertów (137)

Rozdział 5. Efektywna decyzja (139)

  • Efektywna decyzja (140)
    • Jakość decyzji (142)
    • Wdrożenie decyzji (144)
    • Koszt procesu = czas w modelu Vrooma (147)
    • Waga rozwoju (151)
  • Podsumowanie (156)

Rozdział 6. Czynniki sytuacyjne w modelu Vrooma (159)

  • 11 czynników sytuacyjnych Vrooma (160)
    • Waga decyzji (163)
    • Potrzeba zaangażowania (167)
    • Wiedza lidera (174)
    • Prawdopodobieństwo zaangażowania (177)
    • Zbieżność celów (182)
    • Wiedza grupy (187)
    • Praca zespołowa (191)
    • Ryzyko niejednomyślności (196)
    • Ograniczenia interakcji (200)
    • Waga czasu (205)
    • Waga rozwoju (210)

Rozdział 7. Jak budować autorytet lidera? (217)

Rozdział 8. O angażowaniu zespołu - wskazówki dla początkujących szefów (235)

  • Główne zadanie dla Ciebie jako szefa (237)
  • Nie martw się - każdy szef wcześniej czy później wpada w pułapkę nadodpowiedzialności (237)
  • Czy można się przyjaźnić z członkami swojego zespołu? (239)
  • Kiedy decydujesz, negocjujesz, prosisz (240)
  • Trudna decyzja. Pierwsza kamizelka ratunkowa (242)
    • Model przekazywania trudnych decyzji szefowskich (242)
  • Exposé szefa. Druga kamizelka ratunkowa (246)
    • Twoje wartości i cele (246)
  • Rozmowy monitorujące. Trzecia kamizelka ratunkowa (248)
  • Jak wyciągać konsekwencje i doceniać pracowników. Czwarta kamizelka ratunkowa (250)
    • Konsekwencje (250)
    • Docenianie (252)
  • Jak motywować osłabionego pracownika. Piąta kamizelka ratunkowa (254)
    • Model wspierania osłabionego pracownika (255)
  • Podsumowanie (257)

Dodatek A. Narzędzia (259)

Dodatek B. Ściąga dla szefa (263)

  Cena: 39,90 zł  Dodaj rownan
  Cena: 59,00 zł  Dodaj kommen
  Cena: 69,00 zł  Dodaj selfco
Regionalny model równowagi ogólnej TERM i przyk...
Katarzyna Zawalińska, Mark Horridge, Bartłomiej Rokicki
  Cena: 20,48 zł  Dodaj e_0xns
  Cena: 23,92 zł  Dodaj 52afir
6
(10)
5
(0)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 10

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Jak każda kolejna książka Roberta Zycha, tak i ta jest napisana bardzo dobrze i wciąga od pierwszej strony. Autor opisał tutaj wiele problemów dotyczących zespołów, które można łatwo i szybko naprawić, albo też im zapobiegać zanim jeszcze się pojawią. Trafia do mojej firmowej biblioteczki. Cieszę się, że za kilka tygodni biorę udział w szkoleniu organizowanym przez Kontrakt OSH.
      Ocena : 6 

    Zapowiada się super książka! Uczestniczyłem w szkoleniu organizowanym przez Roberta Zycha "Decision Making for Leaders", a książka nawiązuje do tematu szkolenia. Mam nadzieję, że autor rozszerzył to, co przekazał nam na warsztatach. Nie mogę się doczekać.
      Ocena : 6 

    Doskonała pozycja dla osób, które szukają poradnika z prawdziwego zdarzenia. Bardzo lubię styl pisania Roberta Zycha, który jest bardzo opisowy, praktyczne przykłady i historie oparte o wydarzenia, które rzeczywiście miały miejsce. DMFL to super praktyka, która przyszła do nas ze Stanów Zjednoczonych. Naprawdę fajna książka, a i warto się wybrać na szkolenie prowadzone przez Zycha w tym temacie właśnie.
      Ocena : 6 

    Rewelacja! Brałem kiedyś udział w szkoleniu Kontrakt OSH, które organizował Robert Zych i byłem pod wrażeniem, naprawdę ma do tego dar. Jak się okazuje, do pisania książek również! :-) Dużo treści, takich przydatnych menadżerom.
      Ocena : 6 

    Byłem kiedyś na szkoleniu DMFL organizowanym właśnie przez Kontrakt OSH. Sporo przydatnej wiedzy, dlatego z przyjemnością sięgnąłem po książkę opisującą ten sposób zarządzania. Świetna sprawa, przypomniałem sobie wszystko to, o czym Robert Zych mówił w czasie warsztatu. Polecam!
      Ocena : 6 

    Bardzo lubię książki Roberta Zycha - miło się je czyta, a jednocześnie zawierają sporo przydatnych informacji, które można wykorzysta na co dzień, zarządzając zespołem pracowników. Jak dla mnie Kontrakt OSH to numer 1 na rynku szkoleń z zakresu zarządzania, prowadzenia zespołów i coachingu.
      Ocena : 6 

    Dostałem w prezencie od swojego zespołu w pracy i już wiem, dlaczego. Chcieli mieć dobrego i potrafiącego zarządzać szefa. Mam nadzieję, że dzięki tej książce uda mi się podążać dobrą drogą.
      Ocena : 6 

    Solidnie przygotowana pozycja dla wszystkich manadżerów. Można dowiedzieć się wiele ciekawych rzeczy na temat zarządzania zespołami, na temat prowadzenia grup handlowców, a także angażowania ludzi do działania w taki sposób, aby maksymalizować efekty.
      Ocena : 6 

    Doskonała lektura dla każdego managera zarządzającego zespołami, szczególnie zespołami sprzedażowymi. Jak angażować ludzi do pracy, jak sprawić, aby wszyscy działali w dobrej sprawie, z sukcesami.
      Ocena : 6 

    Książka, która pomogła mi w pierwszych tygodniach po awansie. Robert Zych jak zawsze potrafi wszystko jasno i czytelnie wytłumaczyć na bazie konkretnych przykładów z życia wziętych. Jedna z najlepszych na rynku pozycji związanych z motywowaniem i angażowaniem zespołu do pracy. Czyta się z przyjemnością.