ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Opinie czytelników - Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu (9)

55

2014-04-22
Kornel
Polecam, warto przeczytać.
2016-08-01
bez podpisu
Kupiłem przeczytałem, jestem pod wrażeniem. Bardzo udane połączenie teorii z szeregiem praktycznych przykładów, często z naszej, polskie rzeczywistości. Ogromną zaletą książki, jest trzymanie się elementarnej, naukowej przyzwoitości. Do przykładów są podawane źródła, nie ma tu naiwnej retoryki w stylu: to jest niezwykłe, wspaniałe, cudowne, rewolucyjne, niezwykłe, wspaniałe, niesamowite, ... Czytając książkę, ma się wrażenie, że autor doskonale zna temat z praktyki. Opisuje jak sam wdrażał poszczególne elementy doktryny. Co wyszło a co należało ponownie przemyśleć.
2016-07-11
Marcin Biedroń , Engineering Manager
Książka przekrojowa. Każda osoba pracująca powinna ją przeczytać
2014-04-30
bez podpisu , programista
Książka jest bardzo dobrze przygotowana pod kątem merytorycznym - przystępna, kompleksowa i dzięki bogatej bibliografii dająca świetny punkt zaczepienia do dalszego zgłębienia tematu. Powinien ją przeczytać każdy, kto pracuje w zespole ludzi.
2014-04-03
Radosław K. Pior , Trener / Lider w firmie Nestlé
Doktryna Jakości to książka wybitna! Piszę to z punktu widzenia człowieka korporacji, który przez ostatnie 5 lat nieustannie szkoli, motywuje i wdraża techniki zarządzania opisane w pozycji Prof. Bliklego. Jeżeli myślisz, że jesteś dobrym szefem. Jeśli uważasz, że na treningach Six Sigma nauczyli Ciebie "wszystkiego" o statystyce. Jeśli szczupłe procesy w ramach Lean Management zjadasz razem z bułką na śniadanie. Jeśli przerobiłeś już 100 systemów premiowania i pracujesz nad kolejnym. I oczywiście wiesz o zarządzaniu wszystko: KONIECZNIE PRZECZYTAJ BLIKLEGO. Twoje paradygmaty ulegną totalnemu przeobrażeniu. Z pewnością! Prof. Andrzej Jacek Blile to profesor matematyki i znany warszawski przedsiębiorca. Pokazuje w "Doktrynie jakości" jak powinno się zarządzać firmą. Małą i dużą. Inspirację czerpie Blikle z Deminga i Shewharta: jak wszyscy guru z dużych korporacji. Tyle, że Profesor wyjaśnia mechanizmy stojące za Kołami Jakości Deminga i Kartami Kontrolnymi Shewharta w sposób, jakiego nie powstydziliby się ich twórcy. "Doktryna Jakości" w sposób naoczny prezentuje ułomności zarządzania opartego na wiecznej rywalizacji pracowników wewnątrz firm. Autor książki, wspólnie z Prof. Kosewskim, doskonale opisuje cechy motywacji godnościowej pracowników. Pracowników traktowanych jak myślący ludzie z krwi i kości, a nie biegające mrówki w mechanicznym mrowisku, czy bezmózgie dodatki do maszyn (znane np. z utworu "Kombinat" zespołu Republika). Doskonale dobrane przykłady z działalności własnej firmy autora oraz firm zaprzyjaźnionych pokazują, że jakością w sposób opisany w "Doktrynie" da się zarządzić. Oczywiście przy pewnych ograniczeniach, pełnemu zaangażowaniu i dogłębnemu zrozumieniu opisanych mechanizmów. Z "Doktryną jakości" Prof. Bliklego zetknąłem się po raz pierwszy latem 2011 roku. Od tego czasu nie rozstaję się z lekturą (która do dziś urosła do rangi drukowanej książki), a samego autora miałem okazję spotkać osobiście. Jaka to ogromna przyjemność czytać książkę Prof. Bliklego, słuchać jego wykładów na studiach MBA, czy uczestniczyć w jego konwersatoriach. Doświadczenie dydaktyczne, profesjonalizm oraz spójność słów i czynów trudno w tym wypadku przecenić! Niestety nie wszyscy piewcy TQM/TPM/LEAN/6σ mogą takiej recenzji doświadczyć...
2016-09-20
bez podpisu
Pozycja zdecydowanie warta przeczytania, nawet jeśli masz niewiele wspólnego z biznesem.
2016-09-08
Marcin S
Dobra książka ale nie lubię jak w książce jest dużo odsyłaczy o tym powiem więcej w rozdziale 98 a czytamy 4 i nie będziemy pamiętać tego odniesienia.
2015-02-26
Lukasz
30 zł za książkę, która jest darmowa???
2014-04-30
bez podpisu , programista
Prof. Blikle w bardzo przystępny sposób przekazuję wiedzę, którą powinien posiadać nie tylko każdy przedsiębiorca ale każdy mający styczność z jakąś formą zarządzania (np. w organizacjach pozarządowych). Niestety, co obnażają niektóre przykłady z książki, duża część polskich właścicieli firm w tej kwestii okazuje się ignorantami. Ponadto dużą część wiedzy z "Doktryny jakości" można wykorzystać bezpośrednio do życia prywatnego (np. rozdział o komunikacji interpersonalnej). Na pewno jest to pozycja, do której będę wracał jeszcze wiele razy.