Bright Line Eating. Jak stać się szczupłym, szczęśliwym i wolnym człowiekiem

Autor: 

Stron: 312
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Septem
Wydawca: Septem
Cena:
39,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,92 zł
39,90 zł

Bright Line Eating: zatrzymaj błędne koło jedzenia, kalorii i kilogramów!

Jeśli uważasz, że epidemia otyłości jest jednym z najpoważniejszych problemów ludzkości, to... masz całkowitą rację. W niektórych grupach społecznych osoby o właściwej wadze stanowią wyraźną mniejszość. Równocześnie nadwaga i otyłość przekładają się na liczne schorzenia i ciała, i ducha. Poczucie, że jest się gorszym, brzydkim i nic nie wartym, jest równie szkodliwe, jak choroby serca, naczyń krwionośnych i stawów. Niestety, pozbycie się nadmiaru kilogramów i utrzymanie zgrabnej sylwetki jest niezwykle trudne. Mimo opracowania tysięcy odchudzających diet i preparatów problem otyłości wciąż nęka setki milionów ludzi.

Z tej książki dowiesz się, jak schudnąć skutecznie i bez efektu jojo. Dzięki połączeniu zdobyczy nauki o mózgu i odkrycia, co blokuje nasz wewnętrzny mechanizm utrzymania właściwej wagi ciała, udało się skonstruować holistyczny program uwzględniający specyficzne funkcje mózgu i likwidujący problem "braku silnej woli". Naucz się czterech prostych zasad Bright Line Eating, zmień podejście do jedzenia i poznaj niezwykle ciekawą filozofię odżywiania się. Bez trudnych wyrzeczeń, bez wyniszczającej samokontroli schudniesz, odzyskasz zgrabną sylwetkę i zdrowie. Wreszcie spełnisz swoje marzenie: będziesz szczupłym, szczęśliwym i wolnym człowiekiem!

W tej książce znajdziesz:

  • Informację o procesach zachodzących w układzie nerwowym, które decydują o nieskuteczności większości diet
  • Wyjaśnienie, jak program Bright Line Eating kieruje pracę mózgu na właściwe tory
  • Cztery zasady Bright Line Eating
  • Uniwersalny plan odżywiania, który łatwo dostosujesz do swoich potrzeb i upodobań
  • Narzędzia i techniki, dzięki którym bez trudu utrzymasz szczupłą sylwetkę

Poznaj 4 zasady Bright Line Eating:

  • eliminacja cukru i słodzików - czy wiesz, że cukier może być aż osiem razy bardziej uzalezniający od heroiny? 
  • eliminacja mąki
  • regularne jedzenie - metoda ta proponuje 3 posiłki dziennie
  • wielkość posiłków - Twoje jedzenie będzie odtąd pełnowartościowe i bogate we wszystkie mikroelementy, co pozwoli Ci uniknąć podjadania, błednych decyzji żywieniowych i skoków glukozy we krwi.

Czy wiesz, że jedzenie może uzależniać i usypia reakcje Twojego mózgu? Spójrz:

Powyżej znajdują się trzy rysunki zrobione na podstawie trzech wykonanych techniką PET zdjęć mózgów różnych osób i zaobserwowanych reakcji receptorów dopaminy w jądrach półleżących. Po lewej stronie widać normalny mózg i zdrową reakcję w postaci mocniej zacienionych obszarów — im mocniejsze jest zacienienie, tym silniejsza aktywność neuronów. Po prawej stronie jest rysunek mózgu osoby otyłej. Niewiele jego obszarów jest zacienionych, a reakcja mózgu okazuje się bowiem gorsza niż u narkomana uzależnionego od kokainy. 

Bright Lines (jasne linie) to jednoznaczne granice, których się po prostu nie przekracza. Pozwolą Ci przestać myśleć o jedzeniu i mocować się z setkami decyzji żywieniowych w ciągu dnia!

------


Dr Susan Peirce Thompson jest adiunktem na Uniwersytecie Rochester. Zajmuje się naukami kognitywnymi. Jest również założycielką i szefową firmy Bright Line Eating Solutions, która ułatwia rzeszom ludzi skuteczne pozbycie się nadwagi i utrwalenie szczupłej sylwetki. Jej metoda zdobywa sporą popularność. Dr Thompson jako młoda kobieta miała poważne problemy z otyłością. Zapoczątkowały one jej zainteresowania naukowe. W efekcie badań działania ludzkiego mózgu, mechanizmów psychologicznych i neurologicznych powstała właśnie metoda BLE. Dziś dr Thompson jest szczęśliwą, spełnioną i... szczupłą kobietą, żoną i matką. Mieszka w Rochester, w stanie Nowy Jork.

Przedmowa (7)

Wstęp (11)

Epidemia otyłości. To nie problem, ale tajemnica widoczna jak na dłoni (11)

Wprowadzenie (15)

Moja historia (15)

CZĘŚĆ I. O TYM, JAK MÓZG BLOKUJE PROCES ODCHUDZANIA

Rozdział 1. Deficyt siły woli (33)

Rozdział 2. Nienasycony głód (43)

Rozdział 3. Przemożne zachcianki (57)

Rozdział 4. Skala podatności (71)

Rozdział 5. Sabotażysta (89)

CZĘŚĆ II. ROZWIĄZANIE PROBLEMU WEDŁUG BRIGHT LINE EATING. JAK POKRYĆ DEFICYT SIŁY WOLI?

Rozdział 6. Cztery podstawowe zasady programu Bright Line Eating (103)

Rozdział 7. Automatyzm - Twój nowy, najlepszy przyjaciel (121)

CZĘŚĆ III. MAPA TWOJEJ DROGI, CZYLI JAK ZACZĄĆ

Rozdział 8. Odchudzający plan odżywiania (137)

Rozdział 9. Dzień pierwszy: do dzieła! (159)

Rozdział 10. Narzędzia, dzięki którym program jest skuteczny (173)

CZĘŚĆ IV. MAPA TWOJEJ DROGI, CZYLI JAK TRZYMAĆ KURS

Rozdział 11. Życie zgodne z Bright Line Eating (195)

Rozdział 12. Wyjścia do restauracji, podróże i inne okazje specjalne (215)

Rozdział 13. Konsekwencje złamania zasad Bright Lines (231)

CZĘŚĆ V. DOCELOWA WAGA, JEJ UTRZYMYWANIE I CO DALEJ

Rozdział 14. Droga do osiągnięcia docelowej wagi (249)

Rozdział 15. Zakończenie: życie jako szczęśliwy, szczupły i wolny człowiek (263)

DODATKI. MATERIAŁY DODATKOWE

Podziękowania (279)

O autorce (287)

Przypisy końcowe (289)

F**k it! Oto jest odpowiedź!
John C. Parkin, Gaia Pollini
  Cena: 29,90 zł  Dodaj fitoto
Mamo, co by było, gdyby... Jak i po co rozmawia...
Monika Janiszewska, Małgorzata Bajko
  Cena: 34,00 zł  Dodaj mamoco
Ajurweda w praktyce. Jak współcześnie stosować ...
Agnieszka Wielobób, Maciej Wielobób
  Cena: 29,90 zł  Dodaj ajurpr
  Cena: 29,90 zł  Dodaj mamwsa
Gitara dla bystrzaków. Wydanie III
Mark Phillips, Jon Chappell
  Cena: 31,92 zł  Dodaj gitby3
Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 2. Motywac...
Philip G. Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann
  Cena: 24,80 zł  Dodaj e_1o7k
  Cena: 19,92 zł  Dodaj psyjog
Ajurweda w praktyce. Jak współcześnie stosować ...
Agnieszka Wielobób, Maciej Wielobób
  Cena: 23,92 zł  Dodaj ajurpr
Dieta - na dźwięk tego słowa nie jedna osoba ma ochotę uciekać, a inna przypomina sobie ile to diet w życiu już za nią. Nie lubią tego słowa zwykle ci „wiecznie się odchudzający”. Osoby, które co jakiś czas, od kolejnego poniedziałku, przechodzą na coraz to nową dietę mającą doprowadzić ich do upragnionego celu. Jedni go osiągają, inni chudną tylko do momentu, w którym wracają do normalnego żywienia i po pewnym czasie podwajają to, co udało im się zgubić. Są jeszcze ci, którzy na diecie są w stanie wytrwać tylko kilka dni / tygodni. Dlaczego tak się dzieje, że jednym udaje się schudnąć, a innym nie? Dlaczego ktoś potrafi przejść na dietę i w niej wytrwać, a inni szybko tracą chęci na jej kontynuowanie? Na te i wiele innych pytań w książce „Bright Line Eating” odpowiedzi udziela Susan Peirce Thompson. Susan Peirce Thompson to specjalistka w dziedzinie psychologii żywienia oraz wykładowca na Uniwersytecie w Rochester. Jest ona również prezesem Institute for Sustainable Weight Loss, a także założycielką i dyrektorem generalnym Bright Line Eating Solutions. Jest to firma, która pomaga ludziom w skutecznym odchudzaniu, bazując na programie opartym na najnowszych badaniach naukowych dotyczących relacji mózg – żywienie. „Bright Line Eating” o podtytule „Jak stać się szczupłym, szczęśliwym i wolnym człowiekiem” to książka, którą można podzielić na dwie zasadnicze części. W pierwszej autorka odkrywa przed czytelnikiem mechanizmy pracy mózgu, które uniemożliwiają ludziom utratę wagi. Na podstawie badań naukowych i przytaczając naprawdę wiele ciekawych przykładów wyjaśnia, które części mózgu i w jaki sposób odpowiadają za deficyt siły woli, jak leptyna i podwzgórze wpływają na uczucie nienasyconego głodu i skąd u wielu osób pojawiają się przemożne zachcianki na jedzenie. Tą część książki niemal pochłonęłam, bo otworzyła mi oczy na wiele rzeczy i pokazała, że tym, co czasem nas pokonuje, zawiaduje nic innego jak nasz mózg, a co za tym idzie można w pewnien sposób „wyuczyć go” odpowiednich zachowań. W drugiej części książki Susan w każdym kolejnym rozdziale odnosi się do tego jak jedzenie zgodnie z zasadami Bright Line Eating wpływa na konkretne mechanizmy pracy mózgu, co ma spowodować sukces w utracie wagi. Mnie osobiście nie wszystkie założenia jej programu odpowiadają, co nie znaczy, że nie działają. Książka pełna jest bowiem historii ludzi, którzy opowiadają jak walczyli z nadwagą i jak udało im się pozbyć znienawidzonych kilogramów dzięki temu programowi. „Bright Line Eating” to książka, która przynajmniej w tej pierwszej połowie jest idealna dla osób, które długo walczą ze zbędnymi kilogramami i nie mogą sobie z ich pozbyciem się poradzić. Napisana prostym językiem dotrze do każdego, a obnaży te mechanizmy mózgu, które w sukcesie przeszkadzają. Nieważne, czy ktoś zastosuje dalsze rady Susan i zechce przystąpić do programu. Myślę, że sama świadomość jak działa ludzki mózg w obszarze żywienia będzie bardzo przydatną wiedzą na przyszłość.

dlaLejdis.pl Anna Pytel

    pokaż wszystkie