Wszyscy jesteśmy dziwni. O micie masowości i końcu posłuszeństwa

Autor: 

Ocena:
   4.7/6  Opinie  (3)
Stron: 96
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
29,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 5,98 zł
23,92 zł 29,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
29,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
23,92 zł
29,90 zł

Seth Godin jest już tam, gdzie inni będą za parę lat. Warto czytać go z wielką uwagą

 

Eryk Mistewicz,
kwartalnik "Nowe Media"

 


Ludzie wolą organizować się w plemiona — grupy, które mają swoich liderów, kulturę albo definicję normalności. Cyfrowa rewolucja umożliwiła powstanie tych plemion i wzmocniła je, dzięki czemu mamy teraz miliony grup ludzi, które respektują, doceniają i wspierają działania, które osoby spoza grupy nazywają dziwnymi, a które dla nas, współplemieńców są całkowicie normalne. Godin twierdzi, że wpychanie nas wszystkich w uniwersalny szablon „normalności”, by sprzedać więcej śmieciowych produktów masom, jest zarówno nieefektywne, jak i złe. Okazją naszych czasów jest możliwość wspierania dziwnych, sprzedawania dziwnym i stania się dziwnym.

Seth Godin jest autorem 13 bestsellerów, popularnym blogerem i spełnionym przedsiębiorcą. Jego książki zostały przetłumaczone na ponad 35 języków. Jest założycielem Squidoo.com, jednego ze 100 najpopularniejszych serwisów w Stanach Zjednoczonych. Prowadzi swoją rubrykę w Fast Company oraz Harvard Business Review, a także wygłasza tysiące wykładów dla firm, urzędów oraz organizacji pozarządowych.

Do 2010 roku rozkład zachowań rozciągnął się i spłaszczył do punktu, w którym więcej jest dziwnych, niż normalnych.

Świat, w którym produkuje się masowo w-jednym-rozmiarze-uniwersalnym-pasującym-wszystkim odchodzi, i to bardzo szybko. Gwałtowny rozwój plemion, mikro-społeczności ludzi pasjonujących się czymś, mających hobby i dziwactwa zmienia politykę, ekonomię, marketing, produkcję i wszystko inne. Możesz walczyć, by zachować status quo (i przegrać), albo zaangażować się w najważniejszą rewolucję naszych czasów. Ten manifest jest wezwaniem do działania dla każdego, komu kiedykolwiek na czymkolwiek zależało.

Wprowadzenie. Ciężarna słonica

  • Masy, normalni, dziwni i bogaci (10)
  • Wojna naszych czasów... (12)

Część I. Kapitalizm, przemysł i potęga mas - oraz ich nieunikniony upadek

  • Rynek masowy na nowo definiuje normalność (15)
  • Koniec masowości (16)
  • Dziwactwo nie jest tylko nową normą - to nowa, pozytywna jakość (17)
  • Witamy w Normal (18)
  • Witamy u dziwaków (18)
  • I znów wracamy do normalności (19)
  • "He can't be a man 'cause he doesn't smoke, the same cigarettes as me" (20)
  • Co oznacza słowo "normalny"? (20)
  • Co oznacza słowo "dziwny"? (21)
  • Śmierć mediów masowych następuje na Twoich oczach (22)

Część II. Cztery siły dziwactwa

  • Siła pierwsza: twórczość ulega wzmocnieniu (25)
  • Siła druga: dzięki bogactwu możemy robić, co chcemy, a chcemy być dziwni (25)
  • Siła trzecia: marketing znacznie lepiej sobie radzi z docieraniem do dziwnych (25)
  • Siła czwarta: w plemionach kontakty są lepsze (26)
  • Historyczny trend masowy a współczesne odchylenie ku dziwactwu (26)
  • Antylopy nie mają hobby (27)
  • Dziwactwo jako wyraz człowieczeństwa (29)
  • Bogactwo narasta, a wraz z nim narasta dziwactwo (30)
  • Oddziaływanie na naszą kulturę (32)
  • Mądrzy marketerzy już dziś wspierają tych, którzy chcą wybierać (35)
  • Plemiona są lepiej powiązane (37)

Część III. Stopniowe i nieubłagane spłaszczanie się krzywej dzwonowej

  • (Krótka) historia wędkarstwa... (43)
  • ...i historia chleba (44)
  • Wszyscy stanowimy margines: Kung Fu Fighting (45)
  • Krzywa dzwonowa się spłaszcza (46)
  • Krzywa dzwonowa nadal występuje, ale się zmienia (46)
  • Wszystko zaczęło się od lodów (48)
  • Władza w ręce wybierających (49)
  • Rynek oddaje władzę w ręce wybierających (49)
  • Nie jedna, a wiele krzywych dzwonowych (50)
  • Masy są dla nas tym, czym woda dla złotej rybki (51)
  • Masowa promocja reklamowa (52)
  • Kogo rozczarować? (53)
  • Nawias Gutenberga (54)
  • Johnny Carson nie był dziwny (55)
  • Nie widziałeś wszystkiego (55)
  • Ile miliardów? (56)
  • Kultura cyfrowa nie rzuca cienia, a daje światło (weźmy choćby internet) (56)
  • Geograficzna bliskość stanowi przeszkodę dla dziwactwa (57)
  • Przywykliśmy już do krzywej dzwonowej (58)
  • Nie chodzi o przedmioty (60)
  • To, co w oddali, może się wydawać bardziej normalne, niż jest w rzeczywistości (60)
  • Siły normalności (61)
  • Trzy (nowe) siły dziwactwa (62)
  • Dwa hotele (63)
  • Harry Potter i skonfliktowane masy (65)
  • Marketing mobilny - dziwniej już nie będzie (66)
  • Jenss i trzy garnitury (67)
  • T.G.I. Friday's przybywa na Union Square (czyli o walce między masami a dziwactwem) (68)
  • Przypływy i odpływy dziwactwa i normalności (69)
  • Telewizja kontra Boing Boing (70)
  • Masy i rządy normalnej edukacji (72)
  • Popatrz z bliska, a normalność zniknie (74)
  • Tak na marginesie: proste rozwiązanie problemu szkolnictwa (75)
  • Dziwactwo i szczęście (76)
  • Dziwactwo jest wszędzie (77)
  • Mnogość (77)
  • Na dziwnych również spoczywa pewna odpowiedzialność (78)
  • Moralność dziwactwa (79)
  • Rozłamowe -izmy (81)
  • Inni (dziwni) (83)
  • Geneza władzy (83)
  • Girolamo Savonarola i przegrana walka o władzę (85)
  • W kleszczach normalności (87)

Postscriptum. Ku plemionom

  • Podziękowania (94)
  • The Domino Project (95)
  • O okładce (96)
Wszyscy jesteśmy dziwni. O micie masowości i końcu posłuszeństwa plus Przejmij kontrolę nad swoim życiem. Przewodnik po NLP plus Success and Change
Cena zestawu: 84,73 zł 99,70 zł
Oszczędzasz: 14,97 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Wszyscy jesteśmy dziwni. O micie masowości i końcu posłuszeństwa
Wszyscy jesteśmy dziwni. O micie masowości i końcu posłuszeństwa plus Przejmij kontrolę nad swoim życiem. Przewodnik po NLP plus Success and Change
Cena zestawu: 84,73 zł 99,70 zł
Oszczędzasz: 14,97 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Wszyscy jesteśmy dziwni. O micie masowości i końcu posłuszeństwa
Elektronika dla bystrzaków. Wydanie II
Cathleen Shamieh, Gordon McComb
  Cena: 39,00 zł  Dodaj elebys
  Cena: 34,90 zł  Dodaj psycho
Success and Change
Mateusz Grzesiak
  Cena: 39,90 zł  Dodaj succes
Przygoda z elektroniką
Paweł Borkowski
  Cena: 69,00 zł  Dodaj prelek
  Cena: 16,45 zł  Dodaj urobog
GURU KULTU..RY
Michał Wawrzyniak
  Cena: 31,92 zł  Dodaj guruku
Przygoda z elektroniką
Paweł Borkowski
  Cena: 55,20 zł  Dodaj prelek
  Cena: 19,92 zł  Dodaj psyjog
  Cena: 35,92 zł  Dodaj radzka
6
(1)
5
(1)
4
(0)
3
(1)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 3

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Wizja świata, w którym umiera produkcja masowa. To dzieje się właśnie teraz. Polecam tą jak i inne pozycje Setha Godina
      Ocena : 5 

    Polecam! Bardzo ciekawe ujęcie podejścia do klienta i marketingu w inny, nietradycyjny sposób.
      Ocena : 3 

    Szału nie ma. W połowie odpuściłem.