Gitara dla bystrzaków. Wydanie III

Autorzy: ,

Ocena:
   5.2/6  Opinie  (11)
Stron: 384
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Septem
Wydawca: Septem
Cena:
39,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,92 zł
39,90 zł

Sześć muzycznych strun:

  • podstawowe akordy i proste melodie, zagrane od pierwszego usłyszenia
  • palcówki i inne przydatne ćwiczenia
  • strojenie gitary, wymiana strun, wybór akcesoriów
  • szeroki wachlarz środków wyrazu, z utworami w różnych stylach muzycznych

Graj razem z filmami i muzyką z interaktywnego DVD!

Mark Phillips dyrektor muzyczny Cherry Lane Music

Jon Chappell nagradzany gitarzysta, wirtuoz

Lubię grywać na gitarze
W rytmie salsy śpiewam wciąż
Tłum mi zawsze towarzyszy
Kiedy śpiewam piosnkę mą
DESPERADO

Kiedy w pierwszych scenach Desperado tajemniczy El Mariachi pojawia się z futerałem pełnym broni, równie dobrze mógłby pozostawić w środku swój instrument. Bo gitara jest czadowa! Zarówno ta z solówek największych hitów, jak i ta rozbrzmiewająca na rockowych i bluesowych koncertach, podczas jazzowych jam sessions czy w czasie górskich wycieczek. Granie na gitarze może zmienić całe Twoje życie. Może zrobić z Ciebie lidera drugiej Metalliki albo zwiewną romantyczkę zakochaną w poezji śpiewanej. Jednak przede wszystkim gitara uwolni muzykę Twojej duszy i stanie się wartościową pasją.

  • Gitarowe do re mi. Poznaj sposoby przechowywania instrumentu, utrzymania go i dbania o niego.
  • Gramy? Idź na całość i graj… bez nut. Wydobywaj melodie z pojedynczych dźwięków oraz ubarwiaj swoją twórczość akordami septymowymi.
  • Bądź cool. Zacznij brzmieć jak zawodowiec!
  • Masz swój styl? Odkryj jeszcze więcej gatunków muzyki, w których wymiata się na gitarze akustycznej lub elektrycznej.

Książka zawiera DVD!

Na płycie znajdziesz ponad 50 filmików, które pokażą Ci, jak grać podstawowe ćwiczenia, ponad 150 nagrań audio zawierających nieznane piosenki i wielkie hity, a także puste diagramy akordów i tabulatury do wydrukowania. Wymagania systemowe znajdziesz w dodatku poświęconym DVD na końcu książki. Po to masz gitarę, żeby na niej grać!

  • Naucz się nazywać elementy gitary i poznaj jej budowę.
  • Poczuj się pewnie w sklepie muzycznym.
  • Poznaj cechy, funkcje i parametry, na które warto zwracać uwagę przy kompletowaniu wzmacniaczy, efektów i akcesoriów.
  • Dowiedz się, czym jest czytanie tabulatury, kostkowanie i bicie, a także jak wydawać czyste, klarowne, niebrzęczące dźwięki.
  • Stosuj techniki hammer-on, pull-off, slide i podciągania struny.
  • Miej zawsze pod ręką łatwe i szybkie instrukcje strojenia gitary, zmiany strun i inne.
  • Korzystaj z mnóstwa przykładów muzycznych i przystępnych przewodników

Mark Phillips jest dyrektorem muzycznym Cherry Lane Music. Redagował i aranżował śpiewniki z utworami takich artystów, jak John Denver, Van Halen, Guns N’Roses i Metallica.

Jon Chappell jest nagradzanym multistylowym gitarzystą, aranżerem, autorem książek i byłym redaktorem naczelnym magazynów „Guitar” i „Home Recording”.

O autorach (15)

Podziękowania od autorów (17)

Wstęp (19)

  • O książce (19)
  • Konwencje zastosowane w książce (21)
  • Czego nie czytać (22)
  • Naiwne założenia (22)
  • Jak podzielona jest książka (22)
    • Część I: Więc chciałbyś grać na gitarze (23)
    • Część II: Zaczynamy grać - podstawy (23)
    • Część III: Ponad podstawy - zaczynasz brzmieć (23)
    • Część IV: Rozmaitość stylów (23)
    • Część V: Zakup gitary i dbanie o nią (24)
    • Część VI: Dekalogi (24)
    • Część VII: Dodatki (24)
  • Ikony wykorzystane w książce (24)
  • Co dalej (25)

CZĘŚĆ I. WIĘC CHCIAŁBYŚ GRAĆ NA GITARZE (27)

Rozdział 1. Podstawowa wiedza o gitarze (29)

  • Anatomia gitary (29)
  • Jak działa gitara (32)
    • Drgania i długość strun (32)
    • Co dwie dłonie, to nie jedna (33)
    • Dźwięki na gryfie: progi i półtony (33)
    • Porównanie brzmienia gitary akustycznej i elektrycznej (34)

Rozdział 2. Strojenie gitary (35)

  • Zanim zaczniesz: krótko o strunach i progach (35)
  • Strojenie gitary względem niej samej metodą piątego progu (36)
  • Strojenie gitary do zewnętrznego punktu odniesienia (38)
    • Klawisz wszystko wyśpiewa (38)
    • Stroik ustny, czyli jak uwolnić ręce (38)
    • Twój przyjaciel kamerton (39)
    • Tuner elektroniczny, czyli szybko i sprawnie (40)
    • Dźwięki z płyty DVD (41)

Rozdział 3. Przygotowanie do gry (43)

  • Ułożenie rąk i postawa (43)
    • Przybieranie pozycji siedzącej (43)
    • Pozycja stojąca (45)
    • Pozycja lewej ręki i przyciskanie progów (46)
    • Pozycja prawej dłoni (48)
  • Wstęp do czytania dźwięków gitarowych (50)
    • Diagram akordu (50)
    • Rzut oka na tabulaturę (51)
    • Odczytywanie zapisu rytmicznego (52)
  • Jak grać akordy (52)

CZĘŚĆ II. ZACZYNAMY GRAĆ - PODSTAWY (55)

Rozdział 4. Akordy durowe i molowe (57)

  • Akordy z rodziny A (57)
    • Palcowanie akordów z rodziny A (58)
    • Uderzanie akordów z rodziny A (59)
  • Akordy z rodziny D (61)
    • Palcowanie akordów z rodziny D (61)
    • Uderzanie akordów z rodziny D (62)
  • Akordy z rodziny G (63)
    • Palcowanie akordów z rodziny G (63)
    • Uderzanie akordów z rodziny G (63)
  • Akordy z rodziny C (64)
    • Palcowanie akordów z rodziny C (64)
    • Uderzanie akordów z rodziny C (65)
  • Granie piosenek z użyciem podstawowych akordów durowych i molowych (66)
    • Kumbaya (68)
    • Swing Low, Sweet Chariot (69)
    • Auld Lang Syne (70)
    • Michael, Row the Boat Ashore (71)
  • Zabawa z podstawowymi akordami durowymi i molowymi - progresja "szlagierowa" (72)

Rozdział 5. Granie melodii bez czytania nut (75)

  • Czytanie tabulatury (75)
    • Z góry na dół (76)
    • Z lewej na prawą (76)
  • Jak rozszyfrować palcowanie lewej ręki (77)
  • Naprzemienne kostkowanie (78)
  • Granie piosenek z prostymi melodiami (79)
    • Little Brown Jug (81)
    • On Top of Old Smoky (82)
    • Swanee River (Old Folks at Home) (83)

Rozdział 6. Odrobina pikanterii - podstawowe akordy septymowe (85)

  • Dominantowe akordy septymowe (85)
    • D7, G7 i C7 (86)
    • E7 i A7 (87)
    • E7 (wersja czteropalcowa) i H7 (87)
  • Molowe akordy septymowe - d7, e7 i a7 (88)
  • Durowe akordy septymowe - Cmaj7, Fmaj7, Amaj7 i Dmaj7 (89)
  • Granie piosenek przy użyciu akordów septymowych (90)
    • Home on the Range (92)
    • All Through the Night (93)
    • Over the River and Through the Woods (94)
    • It's Raining, It's Pouring (95)
    • Oh, Susanna (96)
  • Zabawa z akordami septymowymi - 12-taktowy blues (97)
    • Granie 12-taktowego bluesa (97)
    • Pisanie własnej bluesowej piosenki (98)

CZĘŚĆ III. PONAD PODSTAWY - ZACZYNASZ BRZMIEĆ (99)

Rozdział 7. Granie w wyższych pozycjach (101)

  • Granie skal i ćwiczeń w wyższych pozycjach (101)
    • Granie w wyższej pozycji a granie z pustymi strunami (102)
    • Granie ćwiczeń w pozycji (102)
    • Zmiana pozycji (104)
    • Tworzenie własnych ćwiczeń wyrabiających siłę i zręczność (105)
  • Granie piosenek w wyższych pozycjach (105)
    • Simple Gifts (108)
    • Turkey in the Straw (109)

Rozdział 8. Podwójna moc dwudźwięków (111)

  • Podstawy grania dwudźwięków (111)
    • Definicja dwudźwięku (111)
    • Ćwiczenia na dwudźwięki (112)
  • Granie piosenek z dwudźwiękami (113)
    • Aura Lee (115)
    • The Streets of Laredo (116)
    • Double-Stop Rock (117)

Rozdział 9. Rozciąganie, czyli chwyty barowe (119)

  • Durowe akordy barowe bazujące na E (119)
    • Zacznij od otwartego akordu E (120)
    • Znajdowanie odpowiedniego progu (121)
    • Granie progresji z użyciem durowych akordów barowych na bazie akordu E (122)
  • Akordy barowe molowe, molowe septymowe i septymowe dominantowe, bazujące na E (123)
    • Akordy molowe (123)
    • Akordy dominantowe septymowe (125)
    • Akordy molowe septymowe (125)
    • Łączenie akordów barowych bazujących na E (126)
  • Durowe akordy barowe bazujące na A (127)
    • Palcowanie durowego akordu barowego bazującego na A (127)
    • Znajdowanie odpowiedniego progu dla każdego akordu barowego bazującego na A (128)
    • Progresje z wykorzystaniem durowych akordów barowych bazujących na A (129)
  • Barowe akordy molowe, dominantowe septymowe, molowe septymowe i durowe septymowe bazujące na A (130)
    • Akordy molowe (131)
    • Dominantowe akordy septymowe (131)
    • Molowe akordy septymowe (132)
    • Durowe akordy septymowe (132)
  • Power chordy (134)
    • Palcowanie power chordów (134)
    • Kiedy używać power chordów (136)
  • Granie piosenek z akordami barowymi i power chordami (137)
    • We Wish You a Merry Christmas (139)
    • Three Metal Kings (140)

Rozdział 10. Techniki artykulacji - niech gitara przemówi (141)

  • Technika hammer-on (141)
    • Hammer-on w praktyce (142)
    • Trening techniki hammer-on (144)
  • Płynne brzmienie, czyli pull-off (145)
    • Granie pull-offów (146)
    • Trening techniki pull-off (148)
  • Slide, czyli ślizg (149)
    • Granie slide'ów (149)
    • Charakterystyczne zagrywki z użyciem slide'ów (151)
  • Podciąganie strun (152)
    • Granie podciągnięć (153)
    • Charakterystyczne zagrywki z podciąganiem struny (154)
  • Urozmaicenie brzmienia za pomocą wibrato (158)
    • Przegląd sposobów uzyskiwania wibracji (158)
    • Trening wibrato (159)
  • Tłumienie strun (160)
    • Uzyskiwanie grubego, rytmicznego brzmienia (160)
    • Zapobieganie niechcianym hałasom ze strun (161)
    • Granie charakterystycznych zagrywek wykorzystujących tłumienie (161)
  • Granie piosenki z urozmaiconą artykulacją (162)
    • The Articulate Blues (163)

CZĘŚĆ IV. ROZMAITOŚĆ STYLÓW (165)

Rozdział 11. Rock (167)

  • Klasyczny rock'n'roll (167)
    • Gitara rytmiczna (168)
    • Gitara prowadząca (169)
  • Nowoczesny rock (179)
    • Akordy zawieszone (sus) i z dodanym dźwiękiem (add) (179)
    • Akordy łamane (180)
    • Strojenie alternatywne (181)
    • Gitara solowa w country rocku i rocku z Południa (183)
  • Granie piosenek w stylu rockowym (185)
    • Chuck's Duck (187)
    • Southern Hospitality (189)

Rozdział 12. Niebieski odcień smutku, czyli podstawy bluesa (191)

  • Blues elektryczny (191)
    • Rytmiczna gitara bluesowa (192)
    • Bluesowa gitara prowadząca (196)
  • Powrót do korzeni, czyli blues akustyczny (203)
    • Ogólne założenia (203)
    • Specyficzne techniki (205)
    • Nawroty (207)
  • Granie bluesowych piosenek (209)
    • Chicago Shuffle (210)
    • Mississippi Mud (211)

Rozdział 13. Wokół ogniska: gitara folkowa (213)

  • Gra palcami (213)
    • Technika gry palcami (214)
    • Pozycja prawej ręki (214)
  • Użycie kapodastra (215)
  • Arpeggio (217)
    • Granie arpeggio (217)
    • Schemat "kołysanki" (219)
  • Kciuk z przeciąganiem po strunach (219)
  • Styl Cartera (220)
  • Styl Travisa (221)
    • Podstawowy schemat (221)
    • Akompaniament w stylu Travisa (223)
    • Styl solowy Travisa (224)
    • Strój otwarty (225)
  • Granie folkowych piosenek (226)
    • House of the Rising Sun (229)
    • The Cruel War Is Raging (231)
    • Gospel Ship (232)
    • All My Trials (233)
    • Freight Train (235)

Rozdział 14. Maestro, trzy, cztery: podstawy gitary klasycznej (237)

  • Przygotowanie do gry na gitarze klasycznej (238)
    • Sposób siedzenia (238)
    • Co zrobić z prawą dłonią (239)
    • Pozycja lewej dłoni (241)
  • Uderzenia swobodne i z podparciem (242)
    • Uderzenia swobodne (243)
    • Uderzenia z podparciem (244)
  • Arpeggio i kontrapunkt (246)
    • Łączenie uderzeń swobodnych i z podparciem w arpeggiach (246)
    • Ćwiczenie kontrapunktowe (246)
  • Granie utworów klasycznych (248)
    • Romanza (250)
    • Bourrée e-moll (252)

Rozdział 15. Ciemne okulary i beret, czyli jazz (253)

  • Wstęp do zupełnie nowej harmonii (253)
    • Rozszerzone akordy (254)
    • Akordy zmodyfikowane (254)
  • Podpora melodii, czyli akompaniament jazzowy (255)
    • Akordy wewnętrzne (255)
    • Akordy zewnętrzne (256)
    • Pełne akordy (258)
  • Granie solówek - styl chord-melody (258)
    • Substytuty (258)
    • Pozorowanie jazzu trzema akordami (259)
  • Przejmowanie prowadzenia - melodia jazzowa (260)
    • Wprowadzanie alternatywnych dźwięków (260)
    • Podchodzenie do docelowych dźwięków (260)
    • Tworzenie melodii z akordów arpeggio (262)
  • Granie utworów jazzowych (262)
    • Greensleeves (264)
    • Swing Thing (265)

CZĘŚĆ V. ZAKUP GITARY I DBANIE O NIĄ (267)

Rozdział 16. Uderzamy na sklepy po gitarę (269)

  • Zanim wyjmiesz portfel: planowanie zakupu (270)
  • Gitary dla początkujących (271)
  • Modele instrumentów dopasowane do konkretnego stylu muzycznego (272)
  • Druga (i trzecia...) gitara (274)
    • Konstrukcja i rodzaj korpusu (275)
    • Materiały (276)
    • Fachowość (278)
    • Dodatki (kosmetyka) (278)
  • Zanim podejmiesz decyzję: o procesie zakupu (279)
    • Sklepy internetowe a tradycyjne (279)
    • Zasięgnięcie rady eksperta (280)
    • Negocjacje ze sprzedawcą (280)
    • Dobijanie targu (281)

Rozdział 17. Wzmacniacze, efekty, futerały i inne akcesoria (283)

  • Wzmacniacze (283)
    • Zacznijmy od wzmacniacza do ćwiczeń (284)
    • Niech moc będzie z Tobą - wzmacniacz koncertowy (285)
  • Kostki i inne rodzaje efektów (287)
    • Przegląd dostępnych kostek (287)
    • Multiefekty (289)
  • Futerał (289)
    • Hard case, czyli sztywny futerał (290)
    • Futerały miękkie (290)
    • Pokrowce (290)
  • Akcesoria, czyli inne niezbędne dodatki (291)
    • Struny (291)
    • Piórka (kostki) (292)
    • Kable (292)
    • Tunery elektroniczne (292)
    • Paski (293)
    • Kapodastry (294)
  • Inne przydatne drobiazgi (295)

Rozdział 18. Wymiana strun (299)

  • Strategie wymiany strun (299)
  • Zdejmowanie starych strun (300)
  • Zakładanie metalowych strun do gitary akustycznej (300)
    • Zmiana strun krok po kroku (301)
    • Strojenie (303)
  • Zakładanie nylonowych strun do gitary klasycznej (304)
    • Zmiana strun krok po kroku (304)
    • Strojenie (306)
  • Zakładanie strun do gitary elektrycznej (307)
    • Zmiana strun krok po kroku (307)
    • Strojenie (308)
    • Gitary z ruchomym mostkiem (309)

Rozdział 19. Gitarowy fitness, czyli podstawowe czynności konserwacyjne (311)

  • Utrzymywanie gitary w czystości (312)
    • Usuwanie brudu i osadu (312)
    • Dbanie o powierzchnię gitary (314)
  • Zabezpieczanie gitary (314)
    • W trasie (314)
    • W domu (315)
  • Zapewnianie zdrowego otoczenia (315)
    • Zakres temperatur (315)
    • Wilgotność (316)
  • Samodzielne naprawy (316)
    • Dokręcanie luźnych połączeń (317)
    • Regulacja gryfu i mostka (317)
    • Wymiana zużytych lub uszkodzonych elementów (319)
  • Kompletowanie właściwych narzędzi (322)
  • Rzeczy, których nie powinieneś robić samemu (323)

CZĘŚĆ VI. DEKALOGI (325)

Rozdział 20. Dziesięciu (około) gitarzystów, których powinieneś znać (327)

  • Andrés Segovia (1893 - 1987) (327)
  • Django Reinhardt (1910 - 1953) (327)
  • Charlie Christian (1916 - 1942) (328)
  • Chet Atkins (1924 - 2001) (328)
  • Wes Montgomery (1923 - 1968) (328)
  • B.B. King (ur. 1925) (328)
  • Chuck Berry (ur. 1926) (329)
  • Jimi Hendrix (1942 - 1970) (329)
  • Jimmy Page (ur. 1944) (329)
  • Eric Clapton (ur. 1945) (329)
  • Stevie Ray Vaughan (1954 - 1990) (330)
  • Eddie Van Halen (ur. 1955) (330)

Rozdział 21. Dziesięć piosenek gitarowych wszech czasów (331)

  • "Minor Swing" Django Reinhardta (331)
  • "Walk, Don't Run" The Ventures (332)
  • "Crossroads" Cream (332)
  • "Stairway to Heaven" Led Zeppelin (333)
  • "Gavotte I" i "Gavotte II" Christophera Parkeninga (334)
  • "Hotel California" The Eagles (334)
  • "Eruption" Van Halena (335)
  • "Texas Flood" Steviego Raya Vaughana (336)
  • "Surfing with the Alien" Joego Satrianiego (337)
  • "One" Metalliki (338)

CZĘŚĆ VII. DODATKI (339)

Dodatek A. Jak czytać nuty (341)

  • Elementy zapisu muzycznego (342)
    • Odczytywanie wysokości dźwięku (343)
    • Odczytywanie czasu wybrzmienia (344)
    • Ekspresja, artykulacja oraz inne terminy i symbole (346)
  • Znajdowanie dźwięków na gitarze (347)

Dodatek B. 96 popularnych akordów (351)

Dodatek C. Jak korzystać z płyty DVD (355)

  • Odnoszenie tekstu książki do płyty DVD (355)
  • Wymagania sprzętowe (356)
  • Korzystanie z DVD (357)
  • Co znajdziesz na płycie (357)
    • Ścieżki audio (357)
    • Filmy (363)
    • Muzyka cyfrowa (365)
    • Materiały do tworzenia własnej muzyki i zapisywania akordów (365)
  • Rozwiązanie typowych problemów (366)

Skorowidz (369)

Gitara dla bystrzaków. Wydanie III plus Ćwiczenia na gitarę dla bystrzaków plus Jazda konna dla bystrzaków
Cena zestawu: 96,72 zł 113,80 zł
Oszczędzasz: 17,08 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Gitara dla bystrzaków. Wydanie III
Gitara dla bystrzaków. Wydanie III plus Ćwiczenia na gitarę dla bystrzaków plus Psychologia sportu dla bystrzaków
Cena zestawu: 97,48 zł 114,70 zł
Oszczędzasz: 17,22 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Gitara dla bystrzaków. Wydanie III
  Cena: 37,00 zł  Dodaj zaatak
  Cena: 39,90 zł  Dodaj temuby
Jazda konna dla bystrzaków
Audrey Pavia (Author), Shannon Sand (Contributor)
  Cena: 39,00 zł  Dodaj jakoby
Maraton dla bystrzaków
Tere Stouffer Drenth
  Cena: 39,00 zł  Dodaj maraby
  Cena: 39,90 zł  Dodaj fotpar
  Cena: 31,92 zł  Dodaj bezwyc
Metoda Sedony. Twój klucz do satysfakcjonująceg...
Hale Dwoskin (Autor), Jack Canfield (Przedmowa)
  Cena: 31,92 zł  Dodaj mesedo
  Cena: 31,92 zł  Dodaj gibasb
  Cena: 49,00 zł  Dodaj gragit
Gitara klasyczna dla bystrzaków
Jon Chappel, Mark Phillips
  Cena: 39,00 zł  Dodaj giklby
Rework
Jason Fried, David Heinemeier Hansson
  Cena: 31,92 zł  Dodaj rework
6
(3)
5
(7)
4
(1)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 11

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Książka bardzo dobra, wszystko prosto i łatwo wyjaśnione. To, że piosenka "Kumbaya" nie zawiera tabulatury nie jest błędem - tabulatury są opisane w rozdziale po tej piosence, a piosenkę tą gra się za pomocą akordów, które są dokładnie opisane. W momencie gdy tabulatury zostaną opisane każda piosenka ją zawiera. Przed zakupem gitary nie miałem zielonego pojęcia o grze, teraz jest inaczej. Poza tym wystarczy przeczytać kilka pierwszych rozdziałów żeby można samemu później w internecie szukać różnych tabulatur z wielu popularnych piosenek. Polecam każdemu kto chce się nauczyć gry na gitarze.
      Ocena : 6 

      Ocena : 6 

    Książka łatwa w czytaniu, prosta przystępna dla każdego, właśnie ją dostałem od znajomego i sobie chwale jest moim zdaniem genialna prosta, zabawna treściwa co chyba najważniejsze w książce a zwłaszcza takiej do nauki gry na gitarze żeby nie była nudna bo i nauka gry się znudzi ;) polecam tą książkę każdemu kto chce nauczyć się grać na gitarze :)
      Ocena : 5 

    Książka bdb, łatwo się z niej nauczyć akordów, pomocna przy zakupie gitary, zawiera mało zbędnej treści. Polecam : )
      Ocena : 5 

    Bardzo dobra, wiele opisanych technik, porady co do kupna gitary, jak o nią dbać, naprawiać, czego samemu lepiej nie robić ... Wiele przydatnych informacji, jednak piosenki zawarte w niej polskim przyszłym gitarzystom na nie wiele się zdadzą, bez szukania w internecie polskich klasyków pokroju dżemu czy perfektu nie nauczycie się z niej niczego ciekawego. Jednak podstawy potrzebne do ich grania jak najbardziej są i to super przedstawione, przystępnie nie raz nawet z humorem. Wiele się z niej nauczyłem. Jednak nie wystarczy by nauczyć się porządnie grać. Trzeba szukać głębiej.
      Ocena : 5 

    książka jak każda inna ale najlepiej z niej mi się właśnie uczy gry :)
      Ocena : 5 

    Świetna książka. Wszystko napisane z humorem (miejscami oklepanym, ale jednak ;)), objaśnione w łatwy do zrozumienia sposób, bez wdawania się w zbędne teoretyzowanie, materiał jest dobrze ułożony i można się z niego nauczyć wielu przydatnych rzeczy. "Gitara dla bystrzaków" zawiera też przydatne, drobne wskazówki co do opanowywania poszczególnych technik, które naprawdę ułatwiają grę. Muzyka, którą gra się w ramach przykładów nie jest sztywna i wpada w ucho, co naprawdę uprzyjemnia naukę. Wielki plus za płytę cd: głupio się przyznać, ale tak naprawdę odkryłem ją dopiero chwilę temu i naprawdę pomaga w nauce: gdyby nie ona zagrałbym niektóre melodie zupełnie inaczej i nie oceniłbym ich tak pozytywnie, a na płycie są po prostu fenomenalne. :) Muszę dać jednak minus za odwoływanie się w niektórych miejscach do..Hmm...Systemu dźwięków (czy jakkolwiek to określić ;)), którego działanie nie zostało wystarczająco zrozumiale wyjaśnione. Choć z drugiej strony może to być po prostu mój problem i powinienem jeszcze kilka razy to przeczytać. ;) W każdym razie naprawdę polecam książkę, bawię się przy niej świetnie! :)
      Ocena : 5 

      Ocena : 5 

      Ocena : 5 

    polecam!
      Ocena : 4 

    Książka dobra, jednak już na początku zauważyłem niedorobienie. Pisało że KAŻDA piosenka będzie zapisana w Tabulaturze i zapisie nutowym,a już na pierwszej piosence ,,Kumbaya" są niezrozumiane zapisy nutowe (ponieważ nie zostały w ogóle wyjaśnione) Przy tej piosence nie ma także tabulatury o której była mowa wcześniej. Tak więc pisanie na początku, że książka jest dla całkowicie zielonych w tych sprawach jest błędem. W dalszej części książki tabulatury się znajdują tak więc książka i tak jest jedną z lepszych.